Dag 5: 3 juli 2023: Ocean Cay

4 juli 2023 - Ocean Cay – MSC Marine Reserve, Bahama's

Ik werd vandaag wakker en het eerste wat ik deed is uit het balkon kijken.
Waouw Waouw Waouw wat een uitzicht! We zijn aangekomen aan de Ocean Cay!
Dit is een privé-eiland van MSC zelf in de Bahamas.

Ocean CayOcean Cay2

Ik ben al vaak naar de zee gegaan in Marokko, maar dit water is zoo anders. Het water is helder en mooi blauw.
En het zand is hier ook zo anders. Zo'n wit zand heb ik nog nooit gezien.

Ocean Cay5Ocean Cay4

Ocean Cay3 Ocean Cay6Ingang Ocean Cay

Het eiland is niet zo groot, maar je kan met een busje door het eiland rijden.
Zo kan je kiezen waar je kan liggen aan het strand. Voor 15 euro hebben we een parasol kunnen huren.
Maar het strand was zo leeeeeg! Alleen mensen van de cruise mogen op dit eiland.
De zee was echt leuk om in te zwemmen omdat  het water lekker warm was.

Busstop Ocean Cay

Wat jullie écht niet gaan geloven is dat we ook een haai hebben gezien!!
Het was een babyhaai die niet bijt. De haai heette een 'Lemonshark'.

Nadat we een hele dag hebben gezwommen zijn we terug naar de boot gegaan. We hebben even gerust en daarna zijn we gaan eten.

We hebben een vast restaurant op de boot: het 'Cala Jondal restaurant'.
Hier hebben we ook een vaste tafel met een vaste ober voor de komende 2 weken.
Elke avond om 19u15 is de tafel van ons en hebben we 2u de tijd om te eten.
We kunnen kiezen uit een menu en alles wordt voor ons aan tafel gebracht. Halal natuurlijk!
Het leuke is dat er elke avond een ander menu is en dat we niet moeten aanschuiven aan een buffet.

FoodFood2Food1Food3

Natuurlijk is er ook een buffetrestaurant, maar dan moet je wel in de rij om je eten te nemen en een plekje zoeken om te zitten.

s'Avonds hebben we dan gewandeld door de vele gangen van de boot om te kijken wat er is.
Er zijn zoveel zwembaden, glijbanen, restaurants, etc. Daar zal ik nog later meer over vertellen.

Uiteindelijk zijn we gaan slapen. Morgen varen we een hele dag op zee en overmorgen stoppen we in Ocho Rios, Jamaica!

1. Laila kaddouri:
    Hey hajar,

Bedankt weer voor je super leuke blog.
    Wat een gevoel hè, wakker worden met zo’n uitzicht 😍
    Mmmm dat eten ziet er zoooo lekker uit!! Geniet er allemaal van 😍
  2. Imane:
    Hey lieve Hajar,

Je blijft mij verbazen met je blogpost Allahouma bareek! Wat doe jij dat goed! Ik werd helemaal enthousiast bij het lezen van je avonturen op Ocean Cay. Het moet echt een prachtig eiland zijn met dat uitzicht en het helderblauwe water. Ik kan me voorstellen dat het zand ook betoverend mooi was. 🏝

Zo leuk om met een busje door het eiland te kunnen rijden en je eigen plekje op het strand te kiezen. Hoe gaaf dat jullie zelfs een haai hebben gezien! 😮🦈 Runn awayyy! 🤣 En dan hebben jullie ook nog een vast restaurant op de boot met een eigen tafel en ober. Wat een luxe! Ik kan niet wachten om meer te lezen over je avonturen op zee en in Jamaica.

Geniet van jullie fantastische reis! 😍
  3. Abdelhak Belkasmi:
    6 juli 2023
    Vet stoer. Echt Hajar, ik ben overtuigd. Ik ga ook op cruise. Wat jij allemaal meemaakt wil ik ook. Dat strand, dat helder water, een eigen tafel.........
    Ik ben nu echt benieuwd wat je van Jamaica gaat vinden, om je een beetje te helpen, hier wat woorden:

Wat je vaak zal horen in Jamaica, is de zin ‘Wah gwaan’. Dat betekent zoveel als ‘hoe gaat het’? Hierop antwoord je best met ‘Mi aright’ (alles gaat goed), of ‘Nothing nah gwan’ (niets aan de hand).

En nog als laatst:
    Twee haaien zwemmen in de zee. Zegt de ene haai tegen de andere: 'Haai haai.'

Tot snel Hajar!
  4. Siham:
    6 juli 2023
    Wauw adembenemend! 😍 Hoe fijn is het om op te staan met zo’n uitzicht. Kan ik alleen maar van dromen. Hier is het wakker worden met Adam aan mijn bed “mag ik al opstaan?” Schattig, maar geef me toch maar wat jij daar hebt. 😜
    En euh oppassen met haaien hè. Een haai dat niet bijt, zou toch uit de buurt blijven.

Geniet ervan Hajar en co!! Wij genieten mee via deze leuke blog 🥰
  5. Sanaa:
    6 juli 2023
    Wat is het super moooooii!!! Nou weet ik wat onze volgende bestemming is😍
  6. Fatiha kaddouri:
    9 juli 2023