Dag 11 & 12 : 9 & 10 Juli: Back to Miami

10 juli 2023 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

We zijn weer voor een dagje in Miami.
Aan de haven stonden zoveel 'Yellow cabs' te wachten op de toeristen.

MiamiYellow cabs

We besloten om naar een shopping mall te gaan.
Het was echt een warme dag en zo konden we een beetje wandelen en iets lekkers eten of drinken.
We vroegen aan de taxichauffeur om ons naar de grootste mall te brengen.

Zo kwamen we in de Joodse wijk van Miami.
Je ziet hier de Joden met hun orthodoxe kleren, keppeltje en krulletjes.
We zijn ook een synagoge tegengekomen en een Joodse school.

Jewish center

We zijn niet zolang in Miami gebleven.
Na de cruise komen we terug en blijven we hier nog een aantal dagen om de stad te ontdekken.

s'Avonds hadden we dan gereserveerd in een sushi restaurant op de boot.
Ik hou echtttt van sushi. Ik vind dat zoooo lekker.

Sushi bar1Sushi BarSushi5

Terwijl we aan onze eettafel zaten konden we bestellen.
Maar er was ook een lopende band met verschillende soorten sushi.
Zo kon je nemen wat je wilde. Ik heb echt nog nooit zo'n lekkere sushi gegeten!!

(Watch the video!)

SushiSushi1Sushi3Sushi2

Ik heb de afgelopen weken al heel veel nieuwe smaken ontdekt.
Ik ben tenslotte een Kaddouri, dus ik hou wel van eten hahaha

Morgen is het alweer een vaardag en gaan we genieten van het zwembad op de boot.
Up to de Dominicaanse republiek!

1. Kaddouri mohamed:
    Hey Hajar ino ,

Niet te veel eten hé en veel zwemmen.
    Hou Maysa mee in 't oog , je weet wel .
    Geniet ervan tot de volgende blog .
    Opa lagzal,
  2. Sanaa:
    15 juli 2023
    Oehh leukk! Heb deze blog helemaal over het hoofd gezien!
    Gelukkig heeft je mama een nieuwe link gedeeld en kon ik nog even terug gaan naar deze blog.

Oehh die sushi ziet er wel heeel lekker uit! Je hebt vast genoten!
  3. Ali Kaddouri:
    15 juli 2023
    Heel leuk Hajar. We zijn er nog steeds en volgen alles mee. Wat ben jij een vreetzak zeg. Dacht alleen Maysa ( grapje). Geniet van dagje varen. Is ook heel ontspannend. Ben eigenlijk stiekem beetje jaloers. Groetjes
  4. Abdelhak Belkasmi:
    Lieve Hajar,

Wat leuk allemaal. Je enthousiasme spat van het scherm. Echt fijn om te lezen. Wij hebben gisteren ook sushi gegeten. Maar zal zeker niet zo gesmaakt hebben, als dat van jou. Mijn uitzicht was oom Wahab en niet zoals jij, Maimi, zee, strand en zon. Maar ik ben niet jaloers hoor 😋😋

Wist je dat de naam Miami stamt naar verluidt af van het woord Mayaimi. Dat betekent ‘heel groot meer’. Ik denk stiekem van Berbers. Namelijk "waarom" 😁😁

En dan nog een laatste weetje Hajar. Omdat je zo vaak een taxi pakt:
    Als je kunt kiezen, neem dan een gele taxi en geen blauwe. Als je in een blauwe taxi zit, dan heb je meer kans op een ongeluk dan als je in een gele taxi zit, negen procent meer, om precies te zijn. Gele taxi's vallen meer op, zodat andere verkeersdeelnemers ze beter zien.

Tot snel wel😉
  5. Somia:
    15 juli 2023
    Hoi Hajar wat schrijf je vrolijk! Maar het kan ook niet anders vanuit zo'n mooie plek.

Ooh wat ziet het eten er allemaal lekker uit! Ik wil ook altijd gewoon alles proeven 🤣

Enjoy 🥰
  6. Fatiha kaddouri:
    17 juli 2023
    Hoi Hajar,
    Een geweldige blog weer. Jammer dat ik niet van chouchie houd. Zie je , ik kan het woord niet eens goed schrijven. Maar evengoed beseha voor jou
  7. Nawie:
    17 juli 2023
    Dag hajariee

Je hebt het weer heel leuk neergeschreven! En omg die sushi ziet er zooi lekker uit🤤 Ik zie het al voor mij hoe jij de verschillende smaken uitprobeert😎
    Geniet ervan en denk aan mij als je lekker gaat eten he.

Love you❤️🫶🏽 Veel groetjes aan Maysa
  8. Naima Kaddouri:
    20 juli 2023
    Liefste Hajar, wat hebben Yasmine en ik genoten van je blog!! We weten inderdaad van wie je het hebt, het lekker genieten van eten!! Eet aub zoveel dubbel hahah