Dag 13: 11 Juli 2023: Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

12 juli 2023 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

We zijn vandaag aangekomen in Puerto Plata, de Dominicaanse Republiek.
Ik heb zoooo'n superleuke dag gehad. En ik ga jullie daar alles over vertellen.

Puerto plata, D.M.Puerto plata, D.M.

Puerto Plata 2Puerto Plata3

We reden eerst met een klein grappig busje naar een taxi.

Puerto Plata, free ride

We hadden een taxichauffeur die ons naar enkele leuke plekken bracht van Puerto Plata.
We zijn eerst begonnen met de kabelbaan aan de Mount Isabel De Torres.

Cable ride, D.M.Cable ride1, D.M.

Terwijl we aan het wachten waren, werd er Dominicaanse muziek gespeeld.

Dominicaanse muziek

(Watch the video!)

De berg was 800m hoog!! Ik vond het wel een beetje eng om naar boven te gaan want we bewogen heen en weer door de wind.
Maar waouuaaawwww wat een uitzicht !! Dat was echt zoooo mooi om Puerto Plata van zo hoog te zien !!
Ik had nog nooit een kabelbaan gedaan dus vond het best spannend om dat mee te maken.

View Mount Isabel, D.M.View2, Mount Isabel, D.M.View1, Mount Isabel, D.M.

(Watch the video!)

Wat ook heel erg speciaal was, was dat er echt veeeel witte vlinders waren toen we uitstapten.
Je kon er gwn tussen wandelen.

(Watch the video!)

Boven aan de berg was het lekker fris. We besloten een ijsje te eten met dat mooi uitzicht.
En opeens uit het niets werd ik gestoken door een bij !!! Dat deed echt zooveeeel pijn !!

We hebben boven op de berg nog een paar foto's getrokken en zijn dan opnieuw naar beneden gegaan met de kabelbaan.

Mount Isabel de torres, D.M.

Toen vertrokken we naar de stad. Daar hebben we Pink street bezocht.
Een straat die helemaal roze is geverfd.
Dat vond Maysa natuurlijk superleuk.
Ze voelde zich daar een echte prinses.
Oja we hebben daar ook een foto getrokken met een klein schattig aapje !

Pink street 2Pink street1Pink Street

Na Pinkstreet zijn we naar Umbrellastreet gegaan. Hier hangen zoveel paraplu's in verschillende kleuren.
Dat was ook wel leuk en mooi om te zien.

Umbrellastreet1Umbrellastreet

Dan was het jammer genoeg alweer tijd om naar de boot te gaan.
Ik vond het vandaag echt leuk om die kabelbaan te doen en de stad te zien.

Morgen gaan we naar Puerto Rico. Benieuwd wat we daar gaan doen !

1. Sanaa:
    15 juli 2023
    Zoooo leukk , ik dacht al waar blijft de volgende blog! Leuk hoor!
    Je hebt nog meer gezien dan ons bij elkaar😍
    Geniet ervan
    Lieve Hajar!
  2. Abdelhak Belkasmi:
    15 juli 2023
    Super cool die kabelbaan. 800 meter maar liefst. Pfffff echt tof. Maar je hoeft nergens bang voor de zijn Hajar. Je stapte uit en zag allemaal witte vlinders. Weet je wat dat wil zeggen?

De betekenis van een witte vlinder kan geassocieerd worden met de aanwezigheid van engelen in ons leven. Engelen worden vaak geassocieerd met de kleur wit en kunnen ons helpen om onze wensen en doelen te realiseren. Een witte vlinder kan dus een teken zijn dat de engelen om ons heen zijn en ons bijstaan in ons leven.

Dus je was veilig daarboven. 😉

Tot snel Hajar en ik geniet volop mee.
  3. Somia:
    15 juli 2023
    Jaja ik snap het wel dat het een beetje eng is in zo'n kabelbaan. Maar wauw het is wel het uitzicht waard en de mooie vlinders.

Wel leuke foto's in Pinkstreet 💕

Heb trouwens op de foto's echt moeten zoeken naar het aapje 🤣

Have fun!!!
  4. Fatiha kaddouri:
    17 juli 2023
    Ooh lieve Hajar . Gestoken door een bij. Je bent nu een ervaring rijker. Niet leuke dingen horen er bij. Het heeft jou er niet van weerhouden om een leuke blog te schrijven. Weet je wat mij opviel op de foto's? Je bent hartstikke gegroeid.
  5. Nawie:
    17 juli 2023
    Dag Hajarie

Ik ben trots op jou dat je de kabelbaan toch hebt durven doen, Je hebt een angst overwonnen💪🏽. Het uitzicht is het helemaal waard!

En the pinkstreet ziet er zooooo cool uit😍 Ik zie Maysa al heen en weer springen van enthousiasme. Nu weet ik wat ze bedoelde met het aapje toen ze erover vertelde🙊.
    Ik ben blij dat je volop aan het genieten bent en hou ons steeds op de hoogte van je avonturen he

Love you en groetjes aan Maysa
  6. Fatima:
    23 juli 2023
    Wauw Hajar zoo hoog en toch gedurfd , echt een prestatie!! Ik zou het alleszins niet durven met mijn hoogtevrees.
    De foto’s in de Pinkstreet zijn zoo mooi. Echt wel een mooi dagje heb je daar gehad. Geniet er nog van samen❤️