Dag 4: 2 Juli 2023: All aboard!

3 juli 2023 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Today is the big day!

We vertrekken eindelijk naar de cruise!

Voordat ik daarover ga vertellen, vertel ik nog even over wat ik daarvoor heb gedaan.

Na het ontbijt zijn we eerst kleren gaan wassen in een Amerikaanse wasserette. Dat ziet er toch zel eenbeetje anders uit dan in Belgie.

Wasserette Wasserette 1

Daarna gingen we Miami een beetje verkennen. En amai wat  was het daar warm!

We hadden een beetje gewandeld langs het strand en hadden lekker gegeten.

En toen was het eindelijk zover, we gingen vertrekken naar de cruise!

We gingen naar de 'Port of Miami' ,waar dat de cruise ging vertrekken.

Cruise Seascape MSC Cruise

Voor we mochten instappen was er eerst zoveel controle. Ik kon niet snel genoeg de boot op. Ik vond het echt zoooo spannend.

We kregen allemaal een eigen kaart om in te stappen met onze naam erop.

Boardingpass

En toennnnn gingen we instappen. WAAAOUUWWW dit is echt veeeeel groter dan ik dacht!

En zooveel mensen bijeen. Er werd muziek afgespeeld en iedereen was zoo lief en heette ons welkom op de boot!

Ik en Maysa kregen aan de inkom eem armbandje. Die mogen we tijdens de cruise niet uitdoen.

security3

Nadien gingen we naar onze kamer, of beter gezegd, onze kajuit.

Gang Cruise

En omggg ik en Maysa kregen gewoon een stapelbed. Natuurlijk wilden we allebei boven slapen.

Maar om geen ruzie te maken gaan we dat om de beurt doen. Onze kajuit heeft ook nog een balkon.

wooow dat uitzicht is echt prachtig. We zitten bijna helemaal boven op de boot waardoor we een mooi uitzicht hebben.

Uitzicht balkon

Voor de boot vertrekt wordt er nog uitleg gegeven over veiligheid, en wat we moeten doen als er iets gebeurd.

Hier gaan mijn ouders nog iets over vertellen. Vergeet zeker niet om ook te kijken naar de video's op mijn blog! Je kan daar onze kajuit zien en ook het moment dat we voor de eerste keer zijn ingestapt!

Veiligheidsmaatregelen op de boot

Bij aankomst aan de  'Port of Miami' hebben we eerst onze bagage gedropt.
Elke bagage heeft een ticket met het kamernummer erop.
Deze worden door de crewleden zelf naar de kajuit gebracht.

Nadien volgt de check-in. Eerst wordt je handbagage gescand.
Nadien worden je tickets  gecheckt. Ook hier vragen ze naar je ESTA-visum.
We moesten op voorhand ook een gezondheidsformulier invullen, maar gek genoeg hebben ze hier niet naar gevraagd.

Er wordt bij de check-in een foto van je genomen die ze dan vergelijken met de foto op je paspoort.
Je krijgt je boardingpasses en met deze mag je de cruise op.

Aan de ingang van de cruise worden nog eens je kaarten gecheckt.
Kleine kinderen zijn verplicht een armband te dragen gedurende de hele cruise.
Hier staat een barcode op met alle nodige gegevens.

security3

Éénmaal dat in orde was, gingen we naar onze kajuit.
Meteen worden door de parlofoons opgeroepen dat alle nieuwe passagiers verplicht zijn om naar de kajuit te gaan.
Er wordt namelijk een demonstratie gegeven op tv die iedereen moet volgen.
Dit gaat over wat we moeten doen in geval van nood.
Zo is er een veiligheidssignaal door de parlofoon, wordt uitgelegd hoe je een veiligheodsvest moet aandoen, waar de reddingsboten staan, etc.

Na de demonstratie wordt gevraagd om via de telefoon van de kamer te bellen naar 881.
Dit is een bevestiging dat je de video gezien hebt.

security4

De verplichting om de veiligheidsvideo te bekijken wordt meermaals opgeroepen, in verschillende talen.
Je kan het ook op tv in 5 verschillende talen bekijken.

Het laatste deel is een evacuatie oefening.
Meteen na de video wordt door de parlofoon geroepen dat iedereen zich naar zijn verzamelaats moet begeven.
Deze staat op de deur van je kajuit.

Éénmaal buiten merken we verschillende crewleden op die je aanwijzen welke kant je moet opgaan.
Wanneer je aankomt op de verzamelplaats, worden je kaarten gescand als bewijs dat je de oefening hebt gedaan.

security2security1

Er wordt meermaals opgeroepen dat de boot niet vertrekt, als er geen medewerking is en passagiers de oefening niet meedoen.

Een half uurtje later is de oefening klaar en wordt er opgeroepen dat we kunnen vertrekken.

Één ding is zeker: wij voelen ons alvast veilig om te vertrekken.
Het is duidelijk dat de nodige veiligheidsmaatregelen worden genomen, om alles goed te laten verlopen.

Voor het balkon is er een extra veiligheidsslot voor de kids. En op het dek wordt hoge plexiglas voorzien zodat kleine kids niet over de leuning kunnen kijken.

Beveiliging balkon

En nu maar hopen dat we geen Ijsberg tegenkomen.

1. Chafik Kaddouri:
    Zo leuk Hajar !!

Ben altijd benieuwd naar je blogs. Geeft me een klein beetje het gevoel dat ik mee ben.

Je oompje Chafik
  2. Ali Kaddouri:
    4 juli 2023
    Weer mooi neer gepend Hajar. Je geeft ons gevoel alsof we mee zijn. Ik ben benieuwd hoe de boot van binnen er uit ziet en wat er allemaal te doen en te zien is. Schijnt een stad op zich. Wauw
  3. Kaddouri mohamed:
    4 juli 2023
    Waaaaw wat prachtig van binnen.
    Bedankt om ons mee te nemen .
    Geniet ervan.
    Hajar denk aan je opa geen moeilijke woordjes gebruiken in je blog hé.

Opa lagzal
  4. Tante Yousra:
    4 juli 2023
    Zo leuk geschreven, Hajar! Ik kan me iets voorstellen bij maysa & jij die allebei boven willen slapen 😂 Maar afwisselen is een goeie oplossing. Ben benieuwd naar welke dingen jullie binnen kunnen doen. Je papa vertelde er superveel over, waarvan ik ondertussen de helft al ben vergeten. Veel knuffels voor jou & maysa, vanuit Antwerpen!

Yousra
  5. Abdelhak Belkasmi:
    4 juli 2023
    Lieve Hajar en Maysa, het is alsof ik mee ben op vakantie. Helaas geen zon hier, maar het gevoel is er door jouw blogs.

Ik heb ook een tip voor jou. Wil je aub de ontruimings oefening nog eens nalopen met je papa. Ik weet zeker dat hij ergens aan het kletsen was en niet meer weet waar hij moet verzamelen. Test het maar bij hem. 😁😁

Tot snel weer.
  6. Somia:
    Hoi Hajar,

Wat leuk geschreven. En inderdaad wat een grote boot! Er zal elke dag wel wat te beleven zijn. En wat slim bedacht van hun om zo die veiligheidsoefening te doen.

Maak maar veeeel foto's want wij willen niets missen 😊
  7. Gharmaoui Najatte:
    Hey Hajar,

Je hebt mij helemaal mee in jouw verhaal! Super tof.
    Geniet ervan!

Veel groetjes van Firdaus.

Groetjes Najatte
  8. Sanaa:
    Heeey Hajar!

Weer eens top geschreven!! Ik was alleen aan het zoeken naar de video’s. Deze kan ik niet vinden. Hou je mij op de hoogte als de video’s er op staan?

Groetjessss en veel plezier!

Sanaa
  9. Hajartjeeee🤪🤪:
    Hey Sanaa,

Bovenaan de blog kan je klikken op video's...
  10. Yousra Tabla:
    Heey Hajar (en co),

Zo spannend allemaal! Het lijkt echt alsof we mee op de boot zitten door deze mooi geschreven blog. 🤩

We zijn benieuwd naar de rest van jullie trip en wat een super super ervaring dat jullie momenteel meemaken!

Faysal, Yousra en Younes
  11. Faouzi:
    5 juli 2023
    Spannend! Kijk uit naar de volgende dagen!
  12. Fatima:
    5 juli 2023
    Hey Hajar,

Wat een avontuur zeg!! Kijk al uit naar de volgende spannende avontuurtjes! Groetjes van Sarah en Yousri!

13. Laila kaddouri:
    6 juli 2023
    Lieve hajar,

Wat een leuke blog weer! Zo spannend allemaal. 😍 Ik heb echt het gevoel dat ik mee ben! Bedankt!!
    Pst: je papa had toch bij de controle niet weer verboden eten mee hè? Haha

Laila