Review van mijn ouders van New York

2 juli 2023 - New York City, Verenigde Staten

Onze eerste indruk van New York? Zo overweldigend! Wat een drukte !
Zoveel mensen op straat, getoeter van de yellow taxi's, sirenes van ziekenwagens.
En alsof je oren niet genoeg getriggerd worden, weet je niet goed waar je moet kijken.

Al die hoge gebouwen, megagrote reclameborden, winkels, en noem maar op.
Aan de geur moeten we wel even wennen.
Ik denk dat we half high zijn door de jointjes die we elke keer ruiken.
Kortom, je wordt gewoon meteen ondergedompeld in deze grote wereldstad !

Wat ons meteen opviel bij aankomst in Amerika was hoe vriendelijk en sociaal ze hier zijn.
Je wordt niet aangekeken omdat je een toerist of buitenlander bent.
Je voelt je toch wel meteen 'thuis' en kan gewoon jezelf zijn.

Wat het eten betreft heb je ook zoveel keus. Zoveel verschillende keukens.
Onze tip? Probeer gwn eens een foodtruck, bijna op elke hoek vind je er wel 1.

We hebben nog niet veel gezien. New York laten we als laatste deel om te verkennen.
Voorlopig is het even settelen en alles op ons laten afkomen.
Het was alvast een heel goede beslissing om een aantal dagen op voorhand te komen vooraleer we beginnen aan onze cruise.
Zeker voor de kids is het even wennen aan het ritme.

So far so good. We zijn alvast fan van New York en kijken uit naar wat nog komt.

Tips and Tricks

We zullen geregeld tips and tricks geven van onze reis. Dit zowel over de reis op zich als over de cruise.
Dit zullen op het einde van onze reis in een overzicht zetten zodat het overzichtelijk is indien iemand deze reis wilt ondernemen.

Handig om te weten voor het vertrek naar de VS:

- ESTA aanvragen: alleen zo geraak je Amerika binnen. Naast een foto moet je ook nog allerlei vragen beantwoorden.
Wees zeker eerlijk met je antwoorden, want je wordt ondervraagd in Amerika.

- ESIM: Dit is een simkaart dat je online kan bestellen om meteen mobiele data te hebben bij aankomst. Zeker handig als je iets moet opzoeken, etc

- Amerikaanse stekker: Je kan deze op de luchthaven kopen of gwn in Amerika zelf. Deze lijkt op een Engelse stekker maar is niet hetzelfde! Neem een verlengdraad mee, zo kan je veschillende apparaten aansluiten op 1 stekker.

Amerikaanse steker

1. Sanaa: